כדאי לדעת: חוקים חדשים שיכנסו בקרוב לתוקף בלוס אנג'לס

שתפו את המודעה

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

בעקבות השנתיים האחרונות, ישבו המחוקקים בקליפורניה בניתוח הלקחים, והחליטו על מספר חוקים חדשים. איסור מעצרים משטרתיים, קוקטיילים 'טו גו', הם רק חלק מהחוקים שצפויים להיכנס לתוקף ב-2022. 

1. אפשר קצת קטשופ?

בעקבות המגפה נאלצו המסעדות לסגור את מקומות הישיבה, ועל מנת לפצות על אובדן ההכנסה של בעלי העסקים התרככו החוקים הקשורים למכירת אלכוהול ואפשרו קניית אלכוהול 'טו גו'. בעלי העסקים וגם הלקוחות נהנו ממהלך זה ולכן הוא צפוי להישאר בתוקף עד 2026.

2. אפשר קצת קטשופ?

הצעת חוק חדשה אוסרת על דוכני מזון מהיר, מתחמי דרייב ת'רו, מסעדות ואפליקציות משלוחים לצרף להזמנה סכו"ם מפלסטיק ורטבים אלא אם הלקוח ביקש אותם.

3. הצבעה בדואר

בעקבות המגיפה נוצר שינוי בשיטת ההצבעה, שינוי שהפך לפופולרי. בעקבות השינוי מערכת ההצבעה תעבוד דרך הדואר. החל מ-2022, לפני כל הבחירות שעתידות להתקיים יקבלו המצביעים הרשומים פתקי הצבעה באופן אוטומטי.

4. איסור הסרת קונדום בעת יחסי מין

קליפורניה היא המדינה הראשונה לאסור על "גניבה חשאית" ("Stealthing"). המונח, אשר מתייחס להסרת קונדום במהלך יחסי מין ללא הסכמה, נחשב כעט על פי החוק החדש לפגיעה מינית, וקורבנות רשאים להגיש תביעת פיצויים בגין העבירה.

5. ענישה על אונס בנישואים 

בשנת 1979 הוציאה קליפורניה את האונס בנישואים מחוץ לחוק, אך אם זאת הפשע לא נחשב לחמור כמו אונס מחוץ לנישואים. הצעת חוק חדשה הופכת אונס בנישואים לשווה ערך לאונס מחוץ לנישואים.

  6-8: מהפכה בתחום הנדל"ן

במקביל למשבר הדיור, גוברת גם בעיית מחוסרי הדיור. בעקבות כך, חוקקה קליפורניה חוקים חדשים במטרה לפתור את הבעיה. החוקים החדשים מכוונים למגבלות איזוריות ובנייה מקומית על מנת לאפשר את בנייתן של יחידות דיור זולות יותר. הצעת חוק של טוני אטקינס, מייעלת את התהליך עבור בעלי בתים ובניינים להוסיף יחידות משניות, לחלק שטחי קרקע גדולים, או להפוך בתים לדופלקסים.

שני חוקים נוספים נועדו כדי לאפשר לאזורים מסויימים להכיל אוכלוסייה גדולה יותר. אחד מהחוקים מקל את תהליך הסקירה הסביבתית לערים שיקרבו את שטחי המגורים שלהן לתחבורה ציבורית. החוק השני מקל על הגבלות הקשורות לגודל מבנה בהתאם לגודל הקרקע שעליה הוא נמצא. 

  9. הפסקת שירותים

לאחרונה עלתה אמזון לכותרות בעקבות מערכת הניהול במחסנים שלהם שגרמה לעובדים לפחד לקחת הפסקות שירותים. קליפורניה הופכת למדינה הראשונה שאוסרת על עסקים גדולים לפטר עובדים בעקבות הפרת נהלים המתנגשים עם חוק מנוחה חדש שחוקק. החוק גם מונע מחברות להטיל משמעת על עובדים לציית לחוקי הבריאות והבטיחות ונותן אופציה לעובדים לנקוט בצעדים משפטיים בתגובה לנהלים לא בטיחותיים.

   10. צעצועים ניטרליים 

חוק חדש מחייב בעלי עסקים גדולים להקים אגף צעצועים חדש לצעצועים ללא הגדרת מין, כך שבקרוב בנוסף לאגפים בהם נוכל למצוא צעצועי בנים ובנות, נראה גם אגף של צעצועים ניטרליים.

   11-16: הצטרפות למשטרה מגיל 21 ומעלה

בעקבות רצח ג'ורג' פלויד, המחוקקים בקליפורניה חוקקו סדרת חוקים המאבחנים את שימוש המשטרה בכוח, התנהגות בלתי הולמת והפרת משמעת.

בנוסף, הם מבקשים לשפר את הכשרתם של קציני משטרה.

מייק ג'יפסון, מחוקק בקליפורניה, הציעה הצעת חוק שעל פיה אסור להשתמש באמצעי מעצר העשויים להביא לחניקתם של חשודים. המחוקקת לורנה גונזלס אוסרת על שוטרים להשתמש בכדורי גומי וגז מדמיע בעת הפגנות אלא אם השוטרים נמצאים במצב מסכן חיים. נוסף על כך, חוק חדש שחוקק מעלה את הגיל בוא ניתן להצטרף לכוחות המשטרה ל-21. נוסף על אלו, בעקבות תביעות כנגד שוטרים שהצטרפו ל"כנופיות אכיפת חוק", אושר חוק המאפשר למחלקות המשטרה לפטר שוטרים שהצטרפו לכנופייה כזאת. חוק נוסף  מורה על עובדי המשטרה לדווח במידה והם רואים עובד משתמש בכוח מופרז. שוטרים אשר לא ידווחו על דבר זה יוענשו בהתאם. חוק חדש נוסף הופך כל תיק ורשומה הקשורים לכוח מופרז, חיפושים בלתי חוקיים והתנהגות בלתי חוקית אחרת – לציבורי ונגיש לפרסום.

   17-18: הליכי משפט רכים יותר

בעקבות חוק שחוקק יוכלו שופטים להתחשב בנסיבותיהם של פושעים בעת פסיקת העונש, למשל טראומות ילדות. חוק נוסף הולך אפילו רחוק יותר, ומחייב עונשי מינימום לפשעים לא אלימים הקשורים לסמים.

מודעות נוספות מהלוח...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *